Garantievoorwaarden

Garantie staat bij ons hoog in het vaandel. De tassen zijn gemaakt van echt leer en moeten kwalitatief goed zijn. Wij krijgen zeer weinig klachten betreffende de kwaliteit van de tassen. Echter, gezien het feit dat wij met handgemaakte en natuurlijke producten werken, kan het voorkomen dat het leer productiefouten bevat en/of niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Mocht er iets niet helemaal in orde zijn met de kwaliteit van de tassen, zorgen wij altijd voor een passende oplossing.

Garantie consumenten

Er zijn klachten waarop wij standaard garantie verlenen:

  • Kapotte hengsels, lussen etc. binnen 3 maanden na aankoop
  • Sluitingen binnen 3 maanden na aankoop
  • Scheve stiksels

Er zijn echter ook klachten die buiten onze macht liggen. Een klacht waar wij op voorhand geen garantie op kunnen geven is verkleuring. Om miscommunicaties of verwarring te voorkomen is hieronder kort toegelicht wat wij verstaan onder verkleuring.

Verkleuring: wanneer tassen te lang (zowel direct als indirect) in contact zijn met het zonlicht, kunnen verkleuringen ontstaan. Onder verkleuring verstaan wij ook het valer worden van kleuren of het vies worden van lichte kleuren en/of suède.

Een lastiger te beoordelen klacht is slijtage van tassen. Iedereen gebruikt zijn tassen op een andere manier en met een andere frequentie. Hierdoor is het lastig een norm te bepalen voor hoelang een tas mee moet gaan en bruikbaar moet blijven. Wanneer een tas meer dan drie maanden geleden is aangekocht en je hebt een klacht anders dan de klachten waarop wij standaard garantie geven, nemen wij de tas niet terug.

Om de levensduur van je tas te verlengen, raden wij te allen tijde aan de tas voor gebruik in te spuiten met een onderhoudsproduct geschikt voor leer en/of suède en dit inspuiten bij frequent gebruik regelmatig te herhalen.

Retourprocedure consumenten

Wanneer je een tas met klacht hebt, kun je deze retour sturen naar onderstaand adres:

Baggyshop
Ambachtstraat 6
2671CN Naaldwijk

Vermeld bij jouw retourzending in ieder geval jouw volledige naam, de aankoopdatum van de tas, de klacht, jouw telefoonnummer en e-mailadres.

Zodra wij de tas met klacht hebben ontvangen, nemen wij de retourzending in behandeling en bieden wij jou een passende oplossing aan. Wij stellen jou hiervan per e-mail op de hoogte.

Om de klachtafhandeling soepeler te laten verlopen, raden wij aan ons vooraf op de hoogte te stellen van de klacht. Dit kan door middel van een e-mail, een WhatsApp bericht of door telefonisch contact met ons op te nemen.

Mocht je vragen hebben met betrekking tot onze retourprocedure, kun je tevens een e-mail sturen naar info@baggyshop.nl of contact opnemen via +316 14810415.

 

Garantie Baggyshop dealers

Er zijn klachten waarop wij standaard garantie verlenen:

  • Kapotte hengsels, lussen etc. binnen 3 maanden na aankoop
  • Sluitingen binnen 3 maanden na aankoop
  • Scheve stiksels

Er zijn echter ook klachten die buiten onze macht liggen. Een klacht waar wij op voorhand geen garantie op kunnen geven is verkleuring. Om miscommunicaties of verwarring te voorkomen is hieronder kort toegelicht wat wij verstaan onder verkleuring.

Verkleuring: wanneer tassen te lang (zowel direct als indirect) in contact zijn met het zonlicht, kunnen verkleuringen ontstaan. Wij raden daarom af de tassen in de etalage te etaleren zonder enige raambescherming. Onder verkleuring verstaan wij ook het valer worden van kleuren of het vies worden van lichte kleuren en/of suède. 

Een lastiger te beoordelen klacht is slijtage van tassen. Iedere klant gebruikt zijn tassen op een andere manier en met een andere frequentie. Hierdoor is het lastig een norm te bepalen voor hoelang een tas mee moet gaan en bruikbaar moet blijven. Wij willen jullie daarom vragen om naar eigen inzicht te beoordelen of klachten met betrekking tot slijtage gegrond zijn. Wanneer een tas meer dan drie maanden geleden is aangekocht en de klant heeft een klacht anders dan de klachten waarop wij standaard garantie geven, kun je overwegen de tas niet terug te nemen.

Om de levensduur van de tassen te verlengen, is het van belang om jullie klanten te allen tijde aan te raden de tas voor gebruik in te spuiten met een onderhoudsproduct geschikt voor leer en/of suède en dit inspuiten bij frequent gebruik regelmatig te herhalen.

Retourprocedure verkooppunten
Wanneer je een tas met klacht hebt, kun je deze retour sturen naar onderstaand adres:

Baggyshop
Ambachtstraat 6
2671CN Naaldwijk

Vermeld bij jouw retourzending in ieder geval de naam van de winkel, de aankoopdatum van de tas, de reden van retour, jouw telefoonnummer en e-mailadres. Om in aanmerking te komen voor de garantie oplossing is het tevens van belang dat een aankoopbewijs wordt meegestuurd. Klachten zonder aankoopbewijs worden door ons niet in behandeling genomen.

Zodra wij de tas met klacht hebben ontvangen, nemen wij de retourzending in behandeling en bieden wij een passende oplossing aan. Wij stellen je hiervan per e-mail op de hoogte.

Om de klachtafhandeling soepeler te laten verlopen, raden wij aan ons vooraf op de hoogte te stellen van de klacht. Dit kan door middel van een e-mail, een WhatsApp bericht of door telefonisch contact met ons op te nemen.

Mocht je vragen hebben met betrekking tot onze retourprocedure, kun je een e-mail sturen naar info@baggyshop.nl of telefonisch contact met ons opnemen via +31 6 14810415.