Garantievoorwaarden
Garantie staat bij ons hoog in het vaandel. De tassen zijn gemaakt van echt leer en moeten kwalitatief goed zijn. Wij krijgen gelukkig weinig klachten betreffende de kwaliteit van de tassen. Echter, gezien het feit dat wij met handgemaakte en natuurlijke producten werken, kan het voorkomen dat het leer productiefouten bevat en/of niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Wanneer er iets niet in orde is met de kwaliteit van onze producten, zoeken wij graag naar een passende oplossing.
Garantie consumenten
Er zijn klachten waarop wij standaard garantie verlenen:
- Kapotte hengsels, lussen etc. binnen 3 maanden na aankoop
- Sluitingen binnen 3 maanden na aankoop
- Scheve stiksels
Er zijn echter ook klachten die buiten onze macht liggen. Een klacht waar wij op voorhand geen garantie op kunnen geven is verkleuring. Om miscommunicaties of verwarring te voorkomen is hieronder kort toegelicht wat wij verstaan onder verkleuring.
Verkleuring: wanneer tassen te lang (zowel direct als indirect) in contact zijn met het zonlicht, kunnen verkleuringen ontstaan. Onder verkleuring verstaan wij ook het valer worden van kleuren of het vies worden van lichte kleuren en/of suède.
Een lastiger te beoordelen klacht is slijtage van tassen. Iedereen gebruikt zijn tassen op een andere manier en met een andere frequentie. Hierdoor is het lastig een norm te bepalen voor hoelang een tas mee moet gaan en bruikbaar moet blijven. Wanneer een tas meer dan drie maanden geleden is aangekocht en je hebt een klacht anders dan de klachten waarop wij standaard garantie geven, nemen wij de tas niet terug.
Om de levensduur van je tas te verlengen, raden wij te allen tijde aan de tas voor gebruik in te spuiten met een onderhoudsproduct geschikt voor leer en/of suède en dit inspuiten bij frequent gebruik regelmatig te herhalen.
Klachten-procedure consumenten
Bij klachten dient er altijd eerst contact opgenomen te worden met Baggyshop hoofdkantoor. Dit kan door middel van een e-mail, een WhatsApp bericht of door telefonisch contact met ons op te nemen.
Zodra de klacht is ontvangen, nemen wij deze in behandeling en wordt je binnen 24 uur geïnformeerd over de verdere afhandeling.
Wanneer je toestemming krijgt de klacht retour te sturen kan dat naar onderstaand adres;
Baggyshop B.V.
Ambachtstraat 6
2671CN Naaldwijk
Vermeld bij jouw retourzending in ieder geval jouw volledige naam, de aankoopdatum van de tas, de klacht, jouw telefoonnummer en e-mailadres.
Mochten er vragen zijn omtrent de retour-procedure, neem dan contact op per mail info@baggyshop.nl of telefonisch +316 14810415.
Garantie verkooppunten
Er zijn klachten waarop wij standaard garantie verlenen:
- Kapotte hengsels, lussen etc. binnen 3 maanden na aankoop
- Sluitingen binnen 3 maanden na aankoop
- Scheve stiksels
Er zijn echter ook klachten die buiten onze macht liggen. Een klacht waar wij op voorhand geen garantie op kunnen geven is verkleuring. Om miscommunicaties of verwarring te voorkomen is hieronder kort toegelicht wat wij verstaan onder verkleuring.
Verkleuring: wanneer tassen te lang (zowel direct als indirect) in contact zijn met het zonlicht, kunnen verkleuringen ontstaan. Wij raden daarom af de tassen in de etalage te etaleren zonder enige raambescherming. Onder verkleuring verstaan wij ook het valer worden van kleuren of het vies worden van lichte kleuren en/of suède.
Een lastiger te beoordelen klacht is slijtage van tassen. Iedere klant gebruikt zijn tassen op een andere manier en met een andere frequentie. Hierdoor is het lastig een norm te bepalen voor hoelang een tas mee moet gaan en bruikbaar moet blijven. Wij willen jullie daarom vragen om naar eigen inzicht te beoordelen of klachten met betrekking tot slijtage gegrond zijn. Wanneer een tas meer dan drie maanden geleden is aangekocht en de klant heeft een klacht anders dan de klachten waarop wij standaard garantie geven, raden wij aan de tas niet terug te nemen.
Om de levensduur van de tassen te verlengen, is het van belang om klanten aan te raden de tas voor gebruik in te spuiten met een onderhoudsproduct geschikt voor leer en/of suède en dit inspuiten bij frequent gebruik regelmatig te herhalen.
Klachten-procedure verkooppunten
Bij klachten dient er altijd eerst contact opgenomen te worden met Baggyshop hoofdkantoor. Dit kan door middel van een e-mail, een WhatsApp bericht of door telefonisch contact met ons op te nemen.
Zodra de klacht is ontvangen, nemen wij deze in behandeling en wordt je binnen 24 uur geïnformeerd over de verdere afhandeling.
Wanneer je toestemming krijgt de klacht retour te sturen kan dat naar onderstaand adres;
Baggyshop B.V.
Ambachtstraat 6
2671CN Naaldwijk
Vermeld bij jouw retourzending in ieder geval jouw volledige naam, de aankoopdatum van de tas, de klacht, jouw telefoonnummer en e-mailadres.
Mochten er vragen zijn omtrent de retour-procedure, neem dan contact op per mail info@baggyshop.nl of telefonisch +316 14810415.